През 1967г. 5 водещи в Германия компании създават ATR GmbH (Auto-Teile-Ring) с цел да ползват предимствата, които сътрудничеството помежду им в сферата на търговията с авточасти им предоставя. Първоначалната цел на сътрудничеството им била чрез определени мерки да засилят своите пазарни позиции. С времето спектърът от услуги, предоставяни от ATR, надхвърлил тези рамки.
Партньорите на ATR подпомагат своите клиенти с търговски и сервизни концепции и обучения. В допълнение към това предлагат електронни системи с информация относно отделни части и технически данни.
Като продължение на идеята за променящия се глобален пазар и в отговор на новите обществени и пазарни структури, през 1999 година бе създадена ATR International AG като шапка на едно от най-успешните търговски сдружения в Европа. До момента нейни членове са 33 фирми от 54 страни. Те са равнопоставени помежду си и са фирми с водещи позиции на техния пазар. Централата на ATR се намира в Щутгарт. Фирмата реализира оборот за 2014 година в размер на 9,3 млд. евро.